Všeobecné obchodné podmienky
Obchodné
podmienky internetového obchodu www.kamax.sk
Čl. 1 Úvodné
ustanovenia
1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky, ktorých súčasťou je reklamačný poriadok (ďalej ako „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je spoločnosť: KAMAX SLOVAKIA s. r. o. so sídlom: Lomnická 279/7, Vechec 094 12, IČO: 55048307 DIČ: 2121854372, IČ DPH: SK2121854372, zapísaná v: Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 44959/P (ďalej len „obchodník“) a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke www.kamax.sk ako elektronického obchodu obchodníka. (ďalej len „internetový obchod“).
1.2 Kontaktné údaje obchodníka:
Obchodné meno: KAMAX SLOVAKIA s. r. o.
Sídlo: Lomnická 279/7, Vechec 094 12
Korešpondencia: Lomnická 279/7, Vechec 094 12
Tel. kontakt: +421 948 554 620
E-mail: kamax@kamax.sk
Bankové spojenie: IBAN: SK55 8330 0000 0021 0238 9810
1.3 Pre účel týchto obchodných podmienok sa:
a)
spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so
spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej
praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania,
b)
podnikateľom rozumie osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
alebo ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa
osobitných predpisov, alebo ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je
zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu a ktorá koná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti a nakupuje tovar v súvislosti s jej
podnikateľskou činnosťou,
c)
kupujúcim rozumie spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý
nakupuje tovar od obchodníka,
d)
kúpnou zmluvou rozumie každá zmluva bez ohľadu na právnu
formu, ktorú uzatvára obchodník s kupujúcim,
e)
tovarom rozumie predmet kúpy, ak predmetom kúpy nie je
služba
1.4 V prípade, že je zmluvnou stranou
spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom
č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov
a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník a zákonom č. 22/2004 Z.z.
1.5 V prípade, že je zmluvnou stranou
podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom
č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
1.6 Obchodné
podmienky sú súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy medzi obchodníkom na jednej
strane a kupujúcim na strane druhej. Tieto obchodné podmienky sa riadia
výhradne platnou a účinnou legislatívou Slovenskej republiky. Všetky
zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s tým, že tieto obchodné podmienky a ich
ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy uzatvorené prostredníctvom
internetového obchodu a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim,
vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a vytknutí vady výrobku.
1.7 Kupujúci
objednaním tovaru od obchodníka súhlasí s týmito obchodnými podmienkami
a to zakliknutím políčka na konci objednávkového formulára so znením „Prečítal(a)
som si a súhlasím s Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok“.
1.8 Obchodník jasným, jednoznačným,
zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky
kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa najmä zodpovednosti za
vady, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
a)
o hlavných vlastnostiach tovaru v rozsahu
primeranom druhu a povahe produktu informoval na príslušnej katalógovej stránke
internetového obchodu,
b)
o obchodnom mene a ďalších potrebných
identifikačných údajov obchodníka informoval na príslušnej podstránke
elektronického obchodu a v bode 1.2 týchto obchodných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu ,
c)
o telefónnom čísle a elektronickej
pošte obchodníka a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho
s obchodníkom informoval na príslušnej podstránke internetového obchodu a
v bode 1.2 týchto obchodných podmienok,
ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
d)
o adrese obchodníka, na ktorej môže
kupujúci uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu informoval v bode
6.5 týchto obchodných podmienok, ktoré
sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
e)
o práve podať sťažnosť alebo iný
podnet a poučení o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť
o nápravu prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov, vrátane uvedenia
odkazu na webové sídlo na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom
subjekte alternatívneho riešenia sporov
informoval v čl. 8 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke internetového obchodu,
f)
o predajnej cene jednotlivého tovaru
vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, ktorá je jednoznačne
a ľahko čitateľným spôsobom vyznačená informoval na príslušnej katalógovej
stránke internetového obchodu a o výslednej konečnej cene za
objednávku, vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých
ostatných daní, poplatku za dodanie a všetkých ostatných poplatkov
spojených s objednávkou informoval v
objednávkovom formulári v rámci objednávky vytvorenej
prostredníctvom internetového obchodu a následne aj v akceptácii
objednávky,
g)
o platobných podmienkach, dodacích
podmienkach a o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar informoval
v čl. 3 a 4 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke internetového obchodu,
h)
o právach a povinnostiach zmluvných
strán spojených so zodpovednosťou za vady a o existencii a dĺžke trvania
zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady informoval v čl. 6 týchto
obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
internetového obchodu; obchodník zároveň poskytol samotný formulár na vytknutie
vady ako prílohu č.1 týchto obchodných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového
obchodu,
i) o
informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona
č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
a o zmene a doplnení niektorých zákonov, o podmienkach, lehotách a postupe pri
uplatňovaní práv na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 5 týchto
obchodných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu. Obchodník spotrebiteľa taktiež riadne informoval o
uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy vyplneným poučením, ktoré sa nachádza ako
príloha č.2 v týchto obchodných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového
obchodu,
j)
o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť
od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č.
40/1964 Zb. Občiansky zákonník, o podmienkach, lehotách a postupe pri
uplatňovaní práv na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 6 týchto
obchodných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu.,
k)
o poskytnutí formuláru na odstúpenie od
kúpnej zmluvy v zmysle zákona č.
108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých
zákonov informoval v čl. 5.4 týchto obchodných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového
obchodu; obchodník zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej
zmluvy ako prílohu č.3 týchto obchodných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového
obchodu,
l)
o informácii, že ak spotrebiteľ odstúpi od
kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi a ak
spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie
tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty
informoval v bode 5.5 týchto obchodných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového
obchodu,
m)
o povinnosti spotrebiteľa uhradiť
obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie, ak spotrebiteľ odstúpi od
zmluvy ktorej predmetom je poskytnutie služby po tom, čo udelil obchodníkovi
výslovný súhlas informoval v bode 5.9 týchto
obchodných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
n)
o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ
stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v bode 5.8 týchto
obchodných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
o) o úkonoch
potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto úkony popísal v čl.
2 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
internetového obchodu.
Čl. 2 Spôsob
uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1 Návrh na uzatvorenie
kúpnej zmluvy zasiela kupujúci obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného objednávkového
formulára na internetovom obchode, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej
zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru
označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke
(ďalej len „objednávka“). Po prijatí objednávky obchodník bezodkladne
doručí kupujúcemu potvrdenie
o doručení objednávky, na vznik kúpnej zmluvy toto potvrdenie nemá vplyv.
2.2 Potvrdenie
o prijatí objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru,
ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru, údaje o dodacej
lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar doručený, prípadne iné
doplňujúce údaje podľa platnej legislatívy.
2.3 Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade
potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
2.4 Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú v prípade,
keď obchodník akceptuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy a to doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo
písomnej podobe kupujúcemu.
2.5 Podľa novely zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z
pridanej hodnoty nemožno od 1.1. 2013 meniť údaje v už vystavenom daňovom
doklade (faktúre). Údaje v daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v
prípade, kedy kupujúci tovar ešte neprijal a nezaplatil.
Čl. 3 Dodanie
tovaru
3.1 Z
kúpnej zmluvy vznikne obchodníkovi povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a
kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň obchodníkovi
dohodnutú cenu.
3.2 Obchodník dodá kupujúcemu predaný tovar bez
zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Štandardná
dodacia doba na jednotlivý tovar je 2 až 5 pracovných dní.
3.3 Miestom dodania tovaru je miesto uvedené
kupujúcim v objednávkovom formulári.
3.4 Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci
alebo ním určená osoba, alebo keď ho obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého
poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník.
3.5 Tovar sa ďalej považuje za dodaný okamihom,
keď kupujúci alebo ním určená tretia
osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané v jednej objednávke dodávajú
oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo
kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom
prevzatia prvého tovaru.
3.6 Kupujúci si pri objednávke vyberie vhodnú
formu zaplatenia kúpnej ceny tovaru obchodníkovi z týchto ponúkaných
možností:
a)
Platba prepravcovi v hotovosti alebo platobnou kartou
pri prevzatí tovaru (dobierka),
b)
Platba online prevodom na účet definovaný v bode
1.2 týchto obchodných podmienok,
c)
Platba kartou online
3.7 Kupujúci si pri objednávke vyberie vhodnú formu
dodania tovaru z týchto ponúkaných možností:
a)
Doručenie prostredníctvom prepravnej spoločnosti na
kupujúcim uvedenú adresu,
b)
Doručenie na kupujúcim zvolené výdajné miesto
3.8 Okamihom
dodania tovaru prechádza na kupujúceho vlastnícke právo k predanému tovaru,
nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru.
Čl. 4 Kúpna
cena a poplatky spojené s kúpou tovaru
4.1 Výsledná
konečná kúpna cena za kupujúcim vybraný tovar je uvedená na konci objednávkového
formulára vytvoreného v rámci objednávky prostredníctvom internetového
obchodu a je uvedená vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní,
poplatku za dodanie a všetkých ostatných poplatkov spojených
s objednávkou. Táto výsledná konečná kúpna cena je taktiež uvedená
v akceptácii objednávky.
4.2 Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi
kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri
prevzatí tovaru.
4.3. V prípade, ak
kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby
sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.
4.4 V prípade, ak
kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na kupujúcim
uvedené miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar
v splátkach, obchodník je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
Čl. 5 Odstúpenie
od kúpnej zmluvy
5.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy
uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka a to do:
a) 14 dní odo dňa:
1.
prevzatia
tovaru spotrebiteľom podľa bodu 3.4 a 3.5 týchto obchodných podmienok,
2.
uzavretia
zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
b) 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej
návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s
ňou.
5.2
Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 5.1 týchto obchodných podmienok sa
považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle
oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
5.3
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je
dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
5.4 Obchodník je povinný do 14 dní odo
dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky
platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou
na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s
doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných
nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi tieto platby
rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté
právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak
spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
Obchodník však nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si
spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob
dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi
nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší
bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
5.4
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na
diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v
listinnej podobe, v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, alebo zaslaním
e-mailu na adresu uvedenú v bode 1.2 týchto obchodných podmienok.
Spotrebiteľ k tomuto účelu môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od
zmluvy, ktorý sa nachádza k stiahnutiu na konci týchto obchodných
podmienok uverejnených na príslušnej podstránke internetového obchodu.
5.5 Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na
diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka znáša
spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej
obchodníkom na prevzatie tovaru. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na
diaľku, znáša aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie
je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
5.6
Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej
na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe
určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že
si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa
prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi
najneskôr v posledný deň lehoty.
5.7
Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku
alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých
predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je
tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť
obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním určenej osoby.
5.8 Spotrebiteľ
nemá právo na odstúpenie od Zmluvy ktorej predmetom je:
a) poskytnutie služby, ak:
1.
došlo k úplnému
poskytnutiu služby a
2.
poskytovanie služby začalo pred uplynutím
lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ
vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy
spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie
tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na
mieru,
c) dodanie
tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
d) dodanie
tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne
zmiešaný s iným tovarom,
5.9 Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi
cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od
zmluvy, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je
poskytnutie objednanej služby a pred začatím poskytovania plnenia spotrebiteľ udelil
obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby. Cena za skutočne
poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve.
Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny
poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.
5,10 Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie
hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad
rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru;
5.11 Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej
na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa
vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil;
to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
Čl. 6
Zodpovednosť za vady a vytknutie vady (Reklamačný poriadok)
6.1 Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za
akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví
do dvoch rokov od dodania tovaru. V prípade, že je kupujúcim podnikateľ,
záručná doba na zakúpený tovar je jeden rok od dodania tovaru. Ak je predmetom kúpy použitý tovar, obchodník
zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá
sa prejaví do jedného roka od dodania tovaru.
6.2
Obchodník spĺňa všeobecné požiadavky na tovar tým, že je tovar
najmä:
a) vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého
druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy
alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy
neboli vypracované,
b) zodpovedá opisu a kvalite, ktoré obchodník
deklaruje spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy,
c) dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane
návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže spotrebiteľ dôvodne očakávať a
d) dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane
funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom
používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a
aké môže spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s
prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej osoby v
rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu alebo v ich mene, a to najmä pri
propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci,
dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa
označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo
iné rozlišujúce označenie.
6.3 Zmluvné strany sa môžu dohodnúť na individuálne
dojednaných dohodnutých požiadavkách, ktoré obchodník vymedzí v kúpnej
zmluve. Predaný tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä:
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite
vymedzeným v kúpnej zmluve,
b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým kupujúci
oboznámil obchodníka najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník
súhlasil,
c) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť
funkcie s ohľadom na svoj účel,
d) vyznačuje sa ďalšími
vlastnosťami vymedzenými v kúpnej zmluve,
e) je dodaný so všetkým
príslušenstvom vymedzeným v kúpnej zmluve,
f) je dodaný s návodom na
použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v kúpnej zmluve.
6.4 Predaný tovar má vady, ak nie je v súlade so všeobecnými
požiadavkami uvedenými v bode 6.2 týchto obchodných podmienok. V prípade
dojednaných dohodnutých požiadaviek má tovar vady v prípade, ak nie je
v súlade s požiadavkami uvedenými v bode 6.3 týchto obchodných
podmienok. Predaný tovar má ďalej vady, ak jeho používanie znemožňujú alebo
obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Tovar nemusí
byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, keď obchodník pri uzavretí
zmluvy výslovne oboznámil spotrebiteľa, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá
všeobecným požiadavkám, a spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
6.5 Vytknutie vady si môže spotrebiteľ uplatniť
v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, písomne alebo elektronicky
prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v bode 1.2 týchto obchodných
podmienok, alebo prostredníctvom vzorového formulára, ktorý sa
nachádza k stiahnutiu na konci týchto obchodných podmienok
uverejnených na príslušnej podstránke internetového obchodu.
6.6 Ak si spotrebiteľ
uplatní právo na vytknutie vady, obchodník mu bezodkladne poskytne písomné
potvrdenie o vytknutí vady. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie
lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety
nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je
odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
6.7 Ak spotrebiteľ
vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa
považuje za doručenú v deň odopretia.
6.8 Spotrebiteľ môže
uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov
od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady
tovaru.
6.9 Spotrebiteľ má v rámci uplatnenia si
nároku na odstránenie vady okrem iného právo najmä na:
a) odstránenie vady tovaru
opravou
b) výmenu tovaru
c) primeranú zľavu z kúpnej
ceny
d) odstúpenie od kúpnej zmluvy
6.10 Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady
výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob
odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým
spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom
na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť
vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil obchodníkovi
značné ťažkosti.
6.11 Obchodník sa zaväzuje po tom, čo spotrebiteľ
vytkol vadu opraviť alebo vymeniť vadný tovar v čo najkratšom čase, ktorý
potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na
povahu tovaru a povahu a závažnosť vady. Obchodník sa ďalej zaväzuje vadu opraviť
alebo vadný tovar vymeniť bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia
závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý
spotrebiteľ vec požadoval.
6.12 Na
účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar
obchodníkovi. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
6.13 Obchodník dodá spotrebiteľovi
opravený tovar na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu
spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak.
6.14
Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú
možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky
okolnosti vrátane okolností podľa druhej vety bodu 6.10 týchto obchodných
podmienok.
6.15 Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z
kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej
primeranej lehoty ak:
a) obchodník tovar neopravil ani nevymenil,
b) obchodník tovar neopravil ani nevymenil
v súlade s bodom 6.12 týchto obchodných podmienok,
c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa bodu
6.14 týchto obchodných podmienok,
d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje
okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že
vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre
spotrebiteľa.
6.16 Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej
ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 6.15 písmeno d) a e)
týchto obchodných podmienok sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota
tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať,
aby dôveroval v schopnosť obchodníka vadu odstrániť.
6.17 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu
6.15 týchto obchodných podmienok, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku
vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ
spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník,
6.18 Ak sa zmluva
týka kúpy viacerých kusov tovaru, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo
vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatnému zakúpenému tovaru môže
odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem
ponechať si ostatný tovar bez vadného tovaru.
6.19 Obchodník po
odstúpení od zmluvy podľa bodu 6.15 týchto obchodných podmienok vráti spotrebiteľovi
kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru obchodníkovi, alebo po
preukázaní, že spotrebiteľ zaslal tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih
nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu
z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej
ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady
spojené s úhradou znáša obchodník.
6.20 Obchodník po
odstúpení od zmluvy spotrebiteľom podľa bodu 6.15 nemá právo na náhradu škody
spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru
pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
6.21 Ak obchodník odmietne
zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ
znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou,
autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka
za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť
za vadu; na opakované vytknutie vady sa podmienka uvedená v bode 6.8
týchto obchodných podmienok nevzťahuje. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi ďalej právo na náhradu účelne
vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú
zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ
musí toto právo uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od
dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo
vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
Čl. 7 Spotrebiteľská
záruka
7.1 Výrobca
alebo obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa
zaviažu vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predaný tovar
alebo zabezpečiť jeho údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za
vady. Spotrebiteľ má právo požadovať od výrobcu alebo obchodníka, ktorý
poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok
uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase
uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
7.2 Spotrebiteľ má
počas trvania spotrebiteľskej záruky práva na odstránenie vady podľa bodu 6.9
týchto obchodných podmienok, ak výrobca alebo obchodník neposkytol v
spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
Čl. 8. Alternatívne
riešenie sporov a podávanie podnetov
8.1 Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka
so žiadosťou o nápravu ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil
jeho vytknutie vady tovaru, alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho
práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do
30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa
Zákona č. 391/2015 Z.z. Subjektami alternatívneho riešenia sporov sú orgány a
oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona č. 391/2015 Z.z. Návrh môže
spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona č. 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ
môže podať sťažnosť aj prostredníctvom online platformy alternatívneho riešenia
sporov, ktorá je dostupná online na nasledovnom odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
8.2 Alternatívne riešenie sporov sa týka len
sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho z kúpnej zmluvy
alebo súvisiaceho s kúpnou zmluvou.
8.3 Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže
návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20,- EUR.
Podrobnejšie informácie o celej problematike nájdete v Zákone č. 391/2015 Z.z.
o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a v Nariadení Európskeho
parlamentu a Rady EÚ č. 524/2013, prípadne na odkaze:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks#heading-3
8.4
Spotrebiteľ má ďalej právo podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany
spotrebiteľa ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené
záujmy spotrebiteľa. Kontaktné údaje dozorného orgánu sú:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dohľadu
pr@soi.sk
tel. č. 051/772 15 97
http://www.soi.sk
webový odkaz na podávanie
podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
Čl. 9 Podmienky zasielania elektronických faktúr
9.1 Elektronická faktúra je v zmysle § 71 ods. 1
písm. b) Zákona o dani z pridanej hodnoty č. 222/2004 Z. z. daňovým dokladom.
9.2 Elektronická
faktúra je riadna faktúra vystavená podľa § 74 Zákona o dani z pridanej hodnoty
č. 222/2004 Z. z., ktorú obchodník vystaví elektronicky a pošle ju kupujúcemu
len elektronickou poštou ako osobitný súbor vo formátoch .pdf alebo .xml alebo
v inom vhodnom formáte určenom obchodníkom (ďalej len ako „elektronická
faktúra“).
9.3 Kupujúci
akceptovaním týchto obchodných podmienok súhlasí s tým, že mu bude elektronická
faktúra zaslaná na ním uvedený e-mail v objednávkovom formulári bezodkladne po
prijatí platby.
9.4 Elektronická
faktúra sa považuje za doručenú dňom odoslania. V prípade pochybností sa
elektronická faktúra považuje za doručenú uplynutím troch pracovných dní odo
dňa preukázateľného odoslania elektronickej faktúry prostredníctvom
elektronickej pošty.
9.5 Kupujúci je oprávnený odvolať súhlas o zasielaní
elektronickej faktúry písomným alebo elektronickým oznámením obchodníkovi.
Odvolanie je účinné dňom doručenia oznámenia.
Čl. 10 Vytvorenie
užívateľského konta
10.1 Vytvorením užívateľského konta sa
rozumie zaregistrovanie individuálneho používateľského
konta prostredníctvom internetového obchodu obchodníka (ďalej len
„registrácia“). Registrácia je dobrovoľná a je bezplatná. Registrácia nie
je podmienkou pre vytvorenie objednávky a uzatvorenie kúpnej zmluvy
a žiadnym spôsobom neovplyvňuje konečnú kúpnu cenu.
10.2.
Zaregistrovaný užívateľ môže kedykoľvek požiadať obchodníka o výmaz užívateľského
konta, k tomuto účelu použije kontaktné údaje obchodníka uvedené
v bode 1.2 týchto obchodných podmienok
Čl. 11 Ochrana
osobných údajov
11.1 Plne rešpektujeme súkromie našich zákazníkov. Pre
vybavenie objednávky je však nevyhnutné spracúvať určité osobné údaje.
Internetový obchod taktiež spracúva súbory Cookies. Pre lepšie pochopenie, za
akým účelom a na akých právnych základoch spracúvame Vaše osobné údaje si
prečítajte kompletné vyhlásenie Ochrany osobných údajov podľa Nariadenia
Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane
fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto
údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane
osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktoré nájdete na
linku: https://kamax.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov.
alebo kliknutím TU.
Čl. 12
Záverečné ustanovenia
12.1 Obchodník
si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného
oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená umiestnením oznámenia
na internetovom obchode obchodníka.
12.2 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči
kupujúcemu odoslaním objednávky
kupujúcim a záväzným prijatím objednávky obchodníkom.
12.3 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť od 1.7.2024
Príloha č. 1: Formulár na vytknutie vady tovaru si
môžete stiahnuť tu: (doplniť link)
Príloha č. 2: Formulár na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť tu: https://kamax.sk/dokumenty/odstupenie-od-zmluvy.pdf
Príloha č. 3: Informácie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy si môžete
stiahnuť tu: (doplniť link)