1 Všeobecné ustanovenia
Tieto Všeobecné
obchodné podmienky (ďalej aj ako „Obchodné podmienky“), ktorých súčasťou je aj
Reklamačný poriadok, upravujú práva a
povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi
predávajúcim, ktorým je: KAMAX SLOVAKIA s. r. o., Sídlo: Lomnická 279/7, 094 12
Vechec, Slovenská republika IČO: 55048307 DIČ: 2121854372, IČ DPH: SK2121854372, Číslo živnostenského
registra 790-21691, Zápis v obchodnom registri: Okresného súdu Prešov, vložka
číslo: 44959/P a kupujúcim, ktorej
predmetom je kúpa a predaj prevažne náradia, spotrebného tovaru a doplnkov pre
dom a záhradu na internetovej
stránke www.kamax.sk.
Všeobecné obchodné podmienky sú súčasťou uzavretej kúpnej
zmluvy medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na strane druhej.
Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právny poriadkom Slovenskej
republiky.
V prípade, že je
zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými
podmienkami zákonom č. 40/1964 Z. z., občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007
Z. z., o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších
predpisov a zákonom č.
22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, všetky v platnom znení.
V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ riadia sa
vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. v platnom
znení.
Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným
poriadkom a Obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru.
Kupujúci objednaním tovaru od
predávajúceho súhlasí s nižšie uvedeným Reklamačným poriadkom a Obchodnými
podmienkami
Kúpna zmluva je každá zmluva bez ohľadu
na právnu formu, ktorú uzatvára predávajúci so spotrebiteľom. Predávajúci pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej
obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Kupujúci - spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá nakupuje
výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov
svojej domácnosti. Kupujúci – podnikateľ je právnická osoba, ktorá koná v rámci
predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti a
nakupuje výrobky alebo užíva služby za účelom svojho podnikania ich ďalším
predajom či obchodovaním s nimi.
Všetky sumy uvedené v týchto
Obchodných podmienkach a Reklamačnom poriadku sú uvádzané vrátane DPH.
1.1 Kontaktné údaje predávajúceho:
Obchodné meno: Sídlo:
Právna
forma: IČO : DIČ: IČ DPH:
Tel kontakt: E-mail: |
KAMAX SLOVAKIA s. r.
o. Lomnická 279/7, 094
12 Vechec Spoločnosť s ručením obmedzeným 55 048 307 2121854372 SK2121854372 +421 948 554 620 |
Číslo účtu
pre bezhotovostné platby:
IBAN: SK55 8330 0000 0021 0238 9810 vedený v FIO banka, a.s., pobočka
zahraničnej banky
1.2
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dohľadu
pr@soi.sk
tel. č. 051/772 15 97
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.3 Kupujúci ako spotrebiteľ: Súkromná osoba pri zadávaní
objednávky uvedie: meno, priezvisko,
telefónne číslo, e-mailový kontakt, ulica a číslo, mesto, PSČ.. Kupujúci ako spotrebiteľ: Podnikateľ –
firma pri zadávaní objednávky uvedie:
meno, priezvisko, telefónne číslo, e-mailový kontakt, adresu dodania
a informácie o organizácii v rozsahu: Názov firmy, IČO, DIČ, IČ
DPH, ulica a číslo, mesto, PSČ.
1.4 Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním
objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto obchodné
podmienky a ich ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté
na internetovej stránke elektronického obchodu www.kamax.sk ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej
predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke
kupujúcemu (ďalej len „kúpna zmluva“) a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a
kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
2 Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1 Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na
uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme kupujúcim vyplneného
a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho (ďalej len
“objednávka”). Kupujúci si vyberie produkt na základe
aktuálnej ponuky uverejnenej na internetovej stránke www.kamax.sk,
tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo “Do košíka”, čím produkt je automaticky vložený do košíka. Vyplnenie
formulára následne uskutoční kupujúci kliknutím na tlačidlo „Pokladňa“. Objednávky
uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu www.kamax.sk
sú záväzné. Návrhom na uzatvorenie zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru na
internetovej stránke www.kamax.sk,
zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim
a prijatím objednávky predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne
potvrdí na zadaný email kupujúceho, na
vznik kúpnej zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Takto uzatvorenú zmluvu nie je možné
jednostranne meniť. Informácie o jednotlivých krokoch vedúcich k uzatvoreniu
zmluvy vyplývajú z týchto obchodných podmienok a kupujúci má
vždy možnosť pred samotným odoslaním objednávky túto objednávku skontrolovať,
prípadne ju opraviť.
2.2 Záväzným
akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je akceptovanie objednávky po predchádzajúcom
prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti tovaru, platných cien a
termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim. Všetky ceny za tovar a služby a
všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané v konečnej sume. Formou
sms na kupujúcim zadané telefónne číslo a e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade
potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
2.3 Záväzné
akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru,
ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru, údaje o dodacej
lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar doručený, prípadne iné doplňujúce
údaje.
2.4 Kupujúci môže doručiť prostredníctvom elektronickej
pošty alebo telefonicky predávajúcemu v lehote do 24 hodín od doručenia
objednávky predávajúcemu oznámenie, že objednávku ruší. Kupujúci je povinný v
oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a kompletný popis
objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky predávajúci neúčtuje
kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky.
2.5 Podľa novely zákona č. 222/2004 Z.z., o dani z
pridanej hodnoty nemožno od 1.1. 2013 meniť údaje v už vystavenom daňovom
doklade (faktúre). Údaje v daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v prípade,
kedy zákazník tovar ešte neprijal a nezaplatil.
3 Práva a povinnosti predávajúceho
3.1 Predávajúci je povinný:
·
Dodať na
základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom
množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom
potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
·
Zabezpečiť,
aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR.
·
Odovzdať
kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe
všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady
predpísané platnými právnymi predpismi (daňový doklad).
3.2 Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie
kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3 Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z
dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar
kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá
je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na
náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky
alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné
prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim
nedohodne inak.
4 Práva
a povinnosti kupujúceho
4.1 Kupujúci je povinný:
·
Prevziať
zakúpený alebo objednaný tovar.
·
Zaplatiť
predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti.
·
Nepoškodzovať
dobré obchodné meno predávajúceho.
·
Riadne si
skontrolovať dodaný tovar.
4.2 Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve,
kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní
objednávky.
5 Dodacie a platobné podmienky
5.1 Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov na
stránke www.kamax.sk.
5.2 Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a
tovar dodať kupujúcemu v lehote maximálne do 30 dní od akceptovania objednávky
kupujúceho predávajúcim; túto dodaciu lehotu kupujúci bez výhrad akceptuje. Štandardná
dodacia doba na jednotlivý tovar, ktorý je označený ako „Skladom“ je 2 až 5
pracovných dní. Tovar, pri ktorom figuruje popis „Vypredané“ nie je možné
vložiť do košíka a následne zakúpiť.
5.3 Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je
uvedené pri objednávke. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného
odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme v dohodnutom termíne vzniká
predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške
skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí
piatich pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať, je
predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
5.4 Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v objednávkovom
formulári kupujúcim.
5.5 V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na
miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar
osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala ním poverená osoba. Ak bude
potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste
určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to
najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve.
5.6 Kupujúci je povinný skontrolovať tovar, bezprostredne
pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že je tovar poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu.
V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je kupujúci povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyplniť
reklamačný protokol a následne poškodenie nahlásiť predávajúcemu. Náklady
spojené s reklamáciou tovaru, ako zaslanie tovaru predávajúcemu znáša
kupujúci v plnej miere.
5.7 Reklamácie
mechanického poškodenia, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí tovaru, je nutné
uplatniť okamžite po prevzatí tovaru, najneskôr však do 48 hodín od doručenia
tovaru. Je povinnosťou zákazníka dokázať, že mechanické poškodenie nebolo zapríčinené
kupujúcim. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia už nie je možné uznať.
5.8 Kupujúci je
oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v bode
5.2 odstúpiť od kúpnej zmluvy a
predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny.
5.9 Spôsoby platieb:
·
Platba v hotovosti/kartou
pri prevzatí tovaru kuriérovi (dobierka)
·
Platba vopred na účet
definovaný v týchto Obchodných podmienkach
·
Platba prostredníctvom
platobnej brány 24-pay
5.10 Spôsoby doručenia tovaru:
·
Zmluvný partner predávajúceho:
GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.
123Kurier,
s. r. o.
6 Kúpna cena a poplatky spojené
s kúpou tovaru
6.1 Kupujúci je
povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve
formou platby podľa bodu 5.9 týchto Obchodných podmienok.
6.2 V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu
cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá
kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.3 V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu
cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od
kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi
predpismi SR.
6.4 Cena za dodanie tovaru kupujúcemu je stanovená
nasledovne:
- Doprava
prostredníctvom GLS General Logistics Systems
Slovakia s.r.o. a 123Kurier, s. r. o.
- 0 - 5kg: 4,90 EUR
- 5 - 10kg: 5,90 EUR
- 10 - 20kg: 6,90 EUR
- 20 - 30kg: 7,90 EUR
- 30 - 40kg: 8,90 EUR
- 40 - 50kg: 9,90 EUR
- 50 - 100kg: 49 EUR (paletová
preprava)
- 100 - 1000kg: 99 EUR (paletová
preprava)
- V prípade, že kupujúci zakúpi od
predávajúceho tovar v hodnote, ktorá prevyšuje
sumu 150 €, povinnosť platiť náklady
spojené s dopravou kupujúcemu zanikajú.
7 Nadobudnutie vlastníctva a prechod
nebezpečenstva škody na tovare
7.1 Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste
prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa
definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona č. 250/2007 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len
"Zákon"), nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením
celej kúpnej ceny za tovar.
8 Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby,
záruka, reklamácie)
8.1 Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je
povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného
reklamačného poriadku.
8.2 Na vybavovanie
reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok zverejnený na internetovej
stránke predajcu www.kamax.sk. Kupujúci zakliknutím políčka „Prečítal(a) som si a
súhlasím s Všeobecné obchodné podmienky“ pred odoslaním objednávky
predávajúcemu potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok a Obchodné podmienky prečítal
a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný
o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o
ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb.
o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len “Zákon”).
8.3 Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený
kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej predávajúceho
– www.kamax.sk.
8.4 Reklamačný
poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú
zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.5 Kupujúci má
právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby,
ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a
bol zakúpený u predávajúceho.
8.6 Kupujúci je
povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, môže
uplatniť nároky z chýb zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že
tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
8.7 Počas záručnej
doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru
vrátane príslušenstva, dokladom o zaplatení.
8.8 Ak tovar
vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu a vyplní formulár na
uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Podobu formulára určí
predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho.
Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru.
Reklamačné konanie tovaru začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce
podmienky:
·
Doručenie riadne
vyplneného Reklamačného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho
predávajúcemu.
·
Predložením
dokladu o zaplatení
8.9 Kupujúci je
povinný reklamovať chyby tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu.
8.10 Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napríklad vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v
ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5
Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a
ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o
uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie
doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí
doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným
spôsobom.
8.11 Na základe
rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623
Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo určená osoba povinná
určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v
zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od
zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení
reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho
formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom a doporučeným
listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 24 mesiacov od uzavretia
kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe
vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo
akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné
posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže
predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru
ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Znova uplatnenú
reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.12 Kupujúci nemá
právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania
zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých
bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.13 Predávajúci
môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
8.14 Nárok na
uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
·
Nepredložením
dokladu o zaplatení.
·
Neoznámením
zjavných chýb pri prevzatí tovaru.
·
Uplynutím
záručnej doby tovaru.
·
Mechanickým
poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim.
·
Používaním
tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu. Ak toto nebude zabezpečene,
nebude možné reklamáciu akceptovať.
·
Poškodením
tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami.
·
Poškodením
tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením.
·
Neodborným
zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou
8.15 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo
ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno
považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.
8.16 V prípade, že
tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (tzv. rozpor s
kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez
zbytočného odkladu vec uviedol do stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve. Ak taký
postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru
alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím tovaru o
rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil.
Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa
prevzatia tovaru, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, ak to
neodporuje povahe tovaru alebo ak sa nedokáže opak. V prípade rozporu tovaru so
zmluvou má spotrebiteľ nárok na tzv. zjednanie nápravy a to:
·
Bezplatným
uvedením spotrebného tovaru do stavu odpovedajúceho zmluve prostredníctvom
opravy.
·
Primeraným
znížením kúpnej ceny.
·
Náhradným
dodaním tovaru.
·
Odstúpením
od zmluvy.
8.17 Predávajúci
je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z
nasledujúcich spôsobov:
·
Odovzdaním
opraveného tovaru.
·
Výmenou
tovaru.
·
Vrátením
kúpnej ceny tovaru.
·
Vyplatením
primeranej zľavy z ceny tovaru.
·
Odôvodneným
zamietnutím reklamácie tovaru.
8.18 Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu
vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa
poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom
e-mailu.
8.19 Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa
prevzatia tovaru kupujúcim.
8.20 Záručná doba sa môže predĺžiť za individuálny
poplatok dohodnutý medzi kupujúcim a predávajúcim.
8.21 V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci
doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na
základe tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne
plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
8.22 Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar
za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami
8.23 Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich
uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky podľa týchto všeobecných
obchodných podmienok, bezplatné.
8.24 Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia
vybavená nasledujúcim spôsobom:
·
Predávajúci
zabezpečí odstránenie chyby, alebo
·
Predávajúci
chybný tovar vymení.
8.25 Pokiaľ ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o
jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych
odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný
ako bez chyby, predávajúci vybaví v závislosti reklamáciu nasledujúcim
spôsobom:
·
Výmenou
tovaru za tovar iný, funkčný, rovnakých alebo lepších technických parametrov,
alebo
·
V prípade,
že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu
vystavením dobropisu na chybný tovar.
8.26 Vybavenie
reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené v Reklamačnom formulári na
uplatnenie reklamácie.
8.27 Pre účely
reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt jednej
odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
8.28 Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych
odstrániteľných chýb považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných
chýb súčasne.
8.29 Oprávnenie
kupujúceho na uplatnenie reklamácie chyby tovaru je po tom, ako využil svoje
právo a požiadal predávajúceho o odstránenie chyby tovaru podľa bodu 8.8.
týchto reklamačných a obchodných podmienok.
8.30 Informácia o ( ARS a RSO ) - možnosti a podmienkach riešenia
sporu prostredníctvom možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému
alternatívneho riešenia sporov (ARS a RSO). Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo
obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na nasledovnej
adrese: kamax@kamax.sk), ak nie je spokojný so spôsobom,
ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na
ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov
(ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a
oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom
určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj
prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je
dostupná online na nasledovnom linku: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK Alternatívne riešenie sporov môže
využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu
medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy
alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa
týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka
sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,00 €. Subjekt ARS môže od
spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu
maximálne do výšky 5,00 €. Podrobnejšie informácie o celej problematike nájdete
v Zákone č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, v
Nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 a v Zákone č. 102/2014 o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku (znenie od 1.2.2016).
9 Odstúpenie od kúpnej zmluvy
9.1 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z
dôvodov ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho
vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia,
ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar
zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá
je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti
okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú čiastku za tovar
dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy
a to prevodom na účet určený kupujúcim. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od
kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do piatich pracovných
dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tento tovar prevziať.
9.2 Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej
zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len “Zákon o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru”) a to do 14 dní odo dňa prevzatia
tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať
obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode.
Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť
predávajúcemu.
9.3 Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje,
že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3
ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.
9.4 Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť právo na
odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo prostredníctvom formulára na
odstúpenie od zmluvy zaslaného na e-mailovú adresu predávajúceho: kamax@kamax.sk.
9.5 Odstúpenie od
kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa
prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať
údaje v ňom požadované a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania,
meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa spotrebiteľa, podpis
spotrebiteľa, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo
účtu a/alebo poštovú adresu, dátum. Kupujúci je odstúpením od kúpnej zmluvy
povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie
na adresu predávajúceho.
9.6 Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku
aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
9.7 Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota
na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení
práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od
zmluvy.
9.8 Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu
všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím
zmluvy. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady,
ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob
doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi
nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší
bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do
14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení
od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci
použil pri platbe predávajúcemu, ak kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady vo
formulári na odstúpenie od zmluvy a to
bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
9.9 Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky
platby pred tým, ako mu je tovar od kupujúceho doručený alebo kým kupujúci
nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu. Platba za zakúpený tovar bude
teda predávajúcim uhradená kupujúcemu až po doručení vráteného tovaru späť na
adresu predávajúceho po predložení dokladu preukazujúceho nákup tovaru u
predávajúceho.
9.10 V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí
predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný alebo
hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s
tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo
výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. predávajúci
má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru.
9.11 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa
odstúpenia od zmluvy zaslať späť alebo odovzdať predávajúcemu tovar spolu s
príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o
zaplatení a pod. v originálnom obale.
9.12 Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša priame
náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na
prevzatie tovaru.
10. Newsletter
10.1
Pri
registrácii resp. vytvorení objednávky si kupujúci môže vybrať, či chce od predávajúceho dostávať
pravidelné informácie o
novinkách
(Newsletter) a to zakliknutím políčka „Chcel(a) by som sa prihlásiť k
odberu kamax.sk novinky/noviniek.“ Zo zasielania
Newsletterov sa kupujúci môže kedykoľvek odhlásiť. Predávajúci informuje
e-mailom kupujúceho aj o vybavovaní jeho objednávky, dostupnosti a
nedostupnosti produktov. Všetkým odoberateľom Newsletter môže predávajúci
nepravidelne posielať dôležité informácie, ktoré súvisia s prevádzkou
internetového obchodu predávajúceho a využívaním užívateľského konta.
11 Registrácia
11.1
Registráciou sa rozumie vytvorenie individuálneho užívateľského konta
Zákazníka na internetovom obchodu www.kamax.sk. Registrácia Zákazníka je dobrovoľná
a bezplatná.
-
Registrácia
Zákazníka nie je podmienkou pre vytvorenie Objednávky a uzatvorenie Kúpnej
zmluvy.
-
Zákazník
môže kedykoľvek požiadať prevádzkovateľa o výmaz užívateľského konta,
a to zaslaním požiadavky obsahujúcej prihlasovacie meno užívateľského
konta a požiadavku o výmaz užívateľského konta.
-
Zaregistrovaný
zákazník vidí na webovej platforme históriu svojich objednávok a zoznam svojich
obľúbených produktov.
-
Zaregistrovaný
zákazník má pri objednávke automaticky vyplnený objednávkový formulár svojimi
identifikačnými údajmi, okrem zvolenia vhodného spôsobu platby a dopravy.
-
Zaregistrovaný
zákazník môže svoje identifikačné údaje kedykoľvek meniť vo svojom užívateľskom
konte priamo vo webovom rozhraní.
11.2
Internetový obchod www.kamax.sk disponuje možnosťou zaradiť
zaregistrovaného užívateľa do kategórie „veľkoobchodnej skupiny“.
V prípade, že predávajúci zaradí kupujúceho do tejto skupiny, kupujúcemu
sa zobrazia nižšie veľkoobchodné ceny na jednotlivý tovar. Kupujúci si
vyhradzuje právo zaradiť kupujúceho do tejto skupiny podľa vlastného uváženia
nezávisiac od počtu alebo výšky objednávok.
12 Zľavové kupóny
12.1 Predávajúci môže
kupujúcemu po zakúpení tovaru spolu s tovarom zaslať zľavový kupón, ktorým
si môže kupujúci uplatniť individuálnu zľavu na ďalší nákup prostredníctvom
internetového obchodu www.kamax.sk.
Zľavové kupóny vie kupujúci získať taktiež prostredníctvom odoberania
Newsletter alebo prostredníctvom individuálnych a nepravidelných súťaží
zverejnených na Facebooku predávajúceho.
12.2 Pravidlá darčekového poukazu predávajúci stanovuje
nasledovne:
·
Hodnota kupónu je uvedená na poukaze v EUR vrátane DPH.
·
Každý kupón je jedinečný, a preto môže byť uplatnený práve raz.
·
V prípade výberu tovaru v nižšej hodnote, rozdiel v EUR nie je
kompenzovaný. V prípade výberu tovaru vo vyššej hodnote, doplatí zákazník
rozdiel.
·
Kupón je možné uplatniť výhradne jednorazovo, čiže v jednom
nákupe.
·
Doba platnosti je uvedená na poukaze.
12.3 Postup ako uplatniť
darčekový poukaz predávajúci stanovuje nasledovne:
·
Kupujúci si vyberie prezentovaný tovar na internetovom obchode
predávajúceho
·
V košíku vloží kupujúci svoj kód do pripraveného poľa pod prehľadom
objednaného tovaru.
·
Hodnota poukazu bude kupujúcemu automaticky odpočítaná
z celkovej sumy tovaru
·
Kupujúci dokončí objednávku zadaním svojich kontaktných údajov a
preferovaných spôsobov dopravy a platby.
13 Záverečné ustanovenia
13.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto
všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto
všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho.
13.2 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú
účinnosť voči kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky kupujúcim.
13.3 Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto
všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
14. Ochrana osobných údajov
14.1 Plne
rešpektujeme súkromie svojich zákazníkov, avšak pre vybavenie objednávky
potrebujeme spracúvať niektoré osobné
údaje. Táto stránka taktiež spracúva súbory Cookies. Pre lepšie pochopenie, za
akým účelom a na akých právnych základoch spracúvame Vaše osobné údaje si
prečítajte kompletné GDPR vyhlásenie TU.
Tieto
obchodné podmienky nadobúdajú platnosť od 05.10.2023
Formulár na
odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť tu: (doplniť
link)
Formulár na
uplatnenie Reklamácii si môžete stiahnuť tu: (doplniť
link)